Tvorba obsahu môže hrať významnú rolu v každom online biznise. Ak sa váš obsah nezobrazí medzi prvými výsledkami vyhľadávania, je stratou času ho vytvárať. Preto je zásadné vedieť písať články, ktoré sa umiestnia na prvej strane.

Návod som pripravil už dávnejšie pre mňa a nové články. Čerpal som hlavne z amerických high-autority webov. Tak dúfam, že sa bude ľúbiť a že rady použijete.

Tak teda, tu sú overené kroky, ako produkovať obsah, ktorý si Google zamiluje:

 

Vyberte správne kľúčové slovo a jeho variácie

Významnú časť optimalizácie tvorí výber kľúčového slova. Ak si zvolíte príliš konkurenčné (a ziskové) na webe s novou dómenou a nízkym počtom spätných odkazov, mrháte časom.

V začiatkoch blogovania si musíte vybrať menej konkurenčné kľúčové slovo – s 200 až 300 dopytmi mesačne.

Kľúčové slovo je téma a zároveň aj hlavná myšlienka textu. Obsah by mal byť o ňom. Cieľom článku je dať čo najviac užitočných informácií o zvolenej téme. Ostatné veci by v texte mali byť spomenuté len okrajovo.

Veľmi dobrý tip je použiť variácie kľúčového slova v článku. Použite na to dokončovanie slov, súvisiace výrazy na konci hľadania a zdravý sedliacky rozum. Ak budete mať kvalitný text, môže sa zobrazovať vysoko aj na tieto kľúčové slová. Okrem toho, algoritmus Google miluje takéto variácie.

Kľúčové slová by mali tvoriť 2-3% textu – vrátane čiastočnej zhody. Umiestnite ich do nadpisu, permalinku, perexu, do obsahu a ako Alt popis obrázku.

Permalink má byť čo najkratší a má obsahovať cieľové kľúčové slovo. Vynechajte zbytočné slová – a, je, alebo. V prípade, že používate wordpress, nastavte permalink na názov článku. Vždy ho môžete zmeniť pred publikovaním.

 

Ideálna dĺžka textu je 1500 až 2000 slov

Tento bod nemôžem dostatočne zdôrazniť: dlhý text prakticky vždy prekoná krátky text.

Ak by ste mali použiť z celého návodu len jednu radu, prosím, nech to je táto. A naopak. Ak by ste mali nejakú radu vynechať, tak hlavne nie túto, prosím.

Dlhým textom zvýšite priemernú dobu na stránke, čo je významný SEO ukazovateľ. Google dlhé texty jednoducho miluje.

Viem, že písať krátke texty je ľahšie a rýchlejšie. Ale verte mi, že dlhé texty sa vyplatia viac. Ak ste to ešte neskúšal, je najvyšší čas. Je to cvičenie, ktoré vás prinúti preskúmať tému do väčších podrobností a dozvedieť sa niečo nové.

Spoľahlivých spôsobov, ako produkovať dlhé texty, je zopár.

Môžete preskúmať odborné knihy a vytvoriť zhustenú formu ich obsah. Na to poslúžia knižnice alebo kníhkupectvá – s tým, že knihy vrátite do 14 dní.

Spracujte obsah z 5-10 najlepších príspevkov na dané kľúčové slovo do nového článku.

Pro tip je kúpiť ebook z Amazonu. Za pár eur, od zahraničného odborníka. Spracovaním ebooku získate článok, ktorý sa umiestní na prvých priečkach. Tých pár drobných je zanedbateľná cena za takýto výsledok. Hlavne ak je opakovateľný.

 

Použite lákavé meta-title a meta-description

Meta-title a meta-desctiption pozíciu článku nezlepšujú, no zvyšujú mieru preklikov a tým pádom aj počet návštevníkov, ktorí prídu na web.

Hoci na prvý článok vždy klikne najviac návštevníkov, s dobrým meta nadpisom a popisom môžete mať výrazne viac aj keď ste na druhej alebo tretej pozícii.

Tipy pre meta-nadpisy sú:

  • čísla,
  • slová ako kompletný návod, jednoduché, účinné … , 
  • rok – ako robiť SEO v roku 2018,
  • smajlíci.

V meta-popise buďte maximálne stručný. Nastoľte problém, ktorého riešenie čitateľ hľadá. Povedzte mu, že máte riešenie. A povedzte mu, ako bude vyzerať výsledok a konečný stav. Pamätajte, že máte len 160 písmen. Tak nech každé slovo stojí za to.

V popise sa pokúste použiť kľúčové slovo. Vo výsledkoch bude hrubo zvýraznené. Čím pritiahne viac pozornosti a preklikov.

 

Odkazujte na autoritné weby a predchádzajúci obsah

Prelinkovaní dosiahnete s vašim článkom vyššiu priečku, keďže Google vás odmení za odkazovanie na autoritné weby. Odkazovaním na vlastný obsah znížite bounce rate a posilníte vzťah s čitateľmi.

Stránky, na ktoré odkazujete by mali byť relevantné pre váš článok a tému webstránky a nemali by konkurovať vašim kľúčovým slovám.

Skvelá vec je Google schoolar: google vyhľadávanie vedeckých a odborných článkov a citácií. Odkazujte na tieto články, ak to pôjde.

 

Štrukturujte článok – pomocou H tagov, bold fontu, úvodu a záveru, alt textu na obrázku

Tu je krátky checklist:

  • Uistite sa, že používate H1 tag len pre nadpis.
  • Rozdeľte podnadpisy do H2 a H3 tagov
  • Zvýraznite kľúčové slová a vety v texte boldom.
  • Pridajte perex a záver
  • Pridajte obrázky s alt popisom

Keď medzi text pridáte obrázok, infografiku alebo video, stane sa čitateľnejším a zvýšite dobu strávenú na stránku. Aj toto pomôže vyšplhať sa na horné priečky.

 

Získajte spätné odkazy pre váš SEO článok

Linkbuilding je posledná zásadná rada, ktorú by ste za žiadnych okolností nemali vynechať.

Plno návodov nespomína fakt, že pre nový článok musíte získať spätné odkazy.

Po preskúmaní článkov na vysokých priečkach zistíte, že majú silnejší profil spätných odkazov ako ostatné výsledky vyhľadávania.

Odkazy môžete získať písaním komentárov, výmenou a kúpou, hosťovským článkom. Čím viac odkazov, tým vyššia dosiahnutá pozícia.

Profi tip: Slovenský internet je malý. Obsahu, z ktorého môžete získať linky, je málo. Preto je každý cenný. Nepremrhajte potenciálnym komentárom v článku tým, že text len stručne prebehnete, ani nebudete vedieť o čom je a napíšete všeobecný komentár, ktorý admin pravdepodobne zmaže.

Lepšie je dať si záležať, prečítať článok – a napísať komentár s pridanou hodnotou, ktorý admin schváli a bude o ňom ochotný diskutovať.

Nový spätný odkaz a niekoľko čitateľov môžete získať publikovaním v agregátore noviniek www.vybrali.sme.sk.

 

Aby sme to zhrnuli

 

  • Vyberte vhodné kľúčové slovo a použite jeho variácie
  • Text by mal byť dlhý 1500 až 2000 slov
  • Použite lákavé meta-title a meta-description
  • Odkazujte na autoritné weby a predchádzajúci obsah
  • Štrukturujte článok – pomocou H1, H2, H3 tagov a boldu
  • Získajte spätné odkazy

 

Prajem veľa úspechov pri vytváraní obsahu 🙂