Učili sme sa teóriu, príklady, aj novinky a informácie o slovenskom trhu. Písali sme reklamné texty a dostali spätnú väzbu od profesionála, ktorým lektor určite je. Túžite pracovať ako copywriter? Tak vám odporúčam absolvovať tento dvojdňový kurz. 

Veľmi praktické školenie. Prvý deň bola prednáška o dokonalých textoch, druhý deň kreatíva a písanie reklamných textov.

Copywriting 1+2 od itlearning.sk odporúčam každému, kto sa chce zamestnať ako copywriter a písať presvedčivé texty, ktoré podnietia k akcii.

🙂 Moje certifikáty:

Copywriting 1+2 od itlearning.sk

Copywriting 1+2 od itlearning.sk

Linky na kurzy: Internet marketing copywriting 1Internet marketing copywriting 2

Copywriting 1: Dokonalé texty na webstránke a v reklame

Kurz sa mi páčil. Som spokojný. Nenudil som sa ani chvíľku. Už vôbec som nemal pocit, že som na nejakom otravnom školení. Učili sme sa teóriu, praktické príklady, aj novinky a informácie o slovenskom trhu. Od základov sme rozobrali, ako fungujú bannery a iné typy reklamy. Čomu sa vyhnúť a čo použiť. Hlavne sme dostali veľa praktických príkladov. Zapísal som osem strán. Teraz sa na weby pozerám inak.

Nešlo o typický lektorský monológ, kurz bol vedený formou diskusie. Lektor Peter Hecht je profesionál a vie, o čom hovorí. Vysvetlil látku a hneď nato vygooglil slovenské firmy, kde nám ukázal, kde robia chyby. Z hlavy vytváral nové a nové príklady textov. Bol ľudský, vďaka čomu bola atmosféra príjemná a uvoľnená. Celý kurz bol od A po Z veľmi dobre zorganizovaný. Rozhodne nebol zbúchaný na kolene.

Nové poznatky sa dozviete aj keď už pracujete ako copywriter. Viď baba, ktorá robí marketing pre Avion.

Oceňujem kávičku, čaj, croassanty. Cítil som sa dobre. Z mojej strany nie je čo vytknúť.

Lektor niečo vysvetlil a potom v googli ukázal, ako to robia aj najväčšie firmy na Slovensku chybne. Zaskočilo ma to. Vidieť, že je profík. Na trhu je stále dosť priestoru a šancí ako sa presadiť.

Zapisoval som o106. Osem strán poznámkového bloku. Druhý deň jeden a pol strany. Veď keď som na kurze, využijem ho doslova na maximum. Neriskujem, že informáciu stratím, lebo som lenivý a nechce sa mi písať.

copywriting kurz it learning

Copywriting 2: Kreatíva a praktické cvičenia

Ešte lepšia bola kreatíva a praktické cvičenia na druhý deň. Učebňa tentoraz nebola plná. Zostali sme iba štyria. Ja, druhý chalan, ktorý sa tiež hľadá, spolumajiteľ firmy s tonermi a pekná baba, ktorá robí reklamu pre Avion.

Trochu som sa obával začať písať. Účasť na kurze na prinútila. Bolo super vyskúšať rôzne reklamné texty a dostať spätnú väzbu od profesionála. Písali sme landing page (príchod z bannera), PR článok, PPC reklamy. Darilo sa nám, stihli sme to skôr, tak sme na záver kládli otázky a diskutovali. Výborný kurz plný praktických cvičení.

S lektorom sme všetky naše texty prešli, spoločne skontrolovali a prediskutovali. Bolo prínosné čo písalí druhí, navzájom sme sa učili na našich chybách.

Neveril som, že budem dostatočne kreatívny, no nakoniec sa mi darilo nadpriemerne dobre. Copywriter je určite pozícia, ktorú by som dal a robil rád. Ešte musím pouvažovať nad inými pozíciami a potom si vyberiem jednu, na ktorú si vybudujem kvalifikáciu.

Hlavne som bez seba z toho, že som získal ďalší pekný bod do životopisu. 🙂 😉

Dve veci, čo ma zaujali najviac

Častá chyba reklamy je nesúlad medzi ponukou a reklamou. Keď v reklame je niečo iné ako v ponuke. Návštevník potom otvorí a nerozumie, takže nenakupuje. Stáva sa to, keď reklamu a ponuku píšu dvaja ľudia.

Alebo keď privediete návštevníka, ktorý pôvodne nechcel kúpiť váš produkt. Tak ho neprivediete na predajnú, stimulačnú landing page. Je to úplne iná cieľová skupina ako niekto, kto chce kúpiť a porovnáva. Tu treba vytvoriť motivačnú landing page, tzv. predskokana, kde mu poviete, ako bude s produktom šťastný.

Toto by ma nikdy nenapadlo.

Druhá vec, ktorá ma zaujala je že, priestoru presadiť sa na trhu je stále veľa. Vysvetlil nám ako sa robí PPC reklama. Hneď na to vygooglil, ako to robia slovenské firmy. Závažné chyby robia aj veľké firmy ako Heureka, Datard, Alza, atď. Máloktorá reklama spĺňala všetko, čo sme sa učili.

Aj keď začínate, stále môžete tvoriť lepšiu reklamu ako väčšina konkurentov. Aj dnes sa dá presadiť na frekventované keywords. Presvedčil ma o tom lektor a jeho profesionálny výklad.

Ak teda túžite pracovať ako copywriter alebo už pracujete a chcete sa v remesle zlepšiť, nehávajte ani minútu a navštívte kurzy copywritingu od itlearning!

Tu by som mohol skončiť. Dám sem však pár užitočných myšlienok z kurzu, ktoré sa vám iste budú páčiť.

Skvelé marketingové myšlienky

Z poznámok vyberám marketingové myšlienky, čo ma oslovili:

Ľudia čítajú text potom, keď ich graficky zaujme. Dizajn z 90. rokov je toxický. Treba si dať pozor aj na sekcie.

Existujú dve hlavné skupiny zákazníkov. Zákazník, ktorý nič nechce, ale ukážeme mu to a presvedčíme ho. Človek, ktorý približne vie, čo chce a porovnáva. Ide o diametrálne odlišné skupiny. Ľahšie presvedčíte prvú skupinu. Ľahšie predáte zájazd do Chorvátka niekomu, kto tam nechcel ísť, ale zapáčilo sa mu to.

Nepíšete pre seba, ale pre cieľovú skupinu. Váš šéf nie je odrazom cieľovky.

Prečo Alza nie je na Heureke? Alza pripravuje vlastné texty a fotí vlastné fotku k produktom. Vďaka čomu je na prvých priečkach vyhľadávania. Heureka je tak veľká, že agreguje texty. Google to vyhodnocuje tak, že unikátne texty a fotky z obchodov v Heureke vytvorila Heureka, nie daný obchod. Preto Alza v Heureke nie je. Nebude Heureke dotovať prvé priečky.

S okopírovaným textom nikdy nebudete prvá. Budete len 380. v poradí. To isté platí pre obrázok.

Pre copywritera je bounce rate jediná technická štatistika, ktorej sa môže chytiť. Priemer BR je 50-60%. Počítač 40%. Mobil 70%.

V prípade, že ste menej kreatívny, spravte to takto. Vymyslite vlastné riešenie a choďte sa inšpirovať

Najčastejšia chyba v reklame je nesúlad reklamy a ponuky. Reklama a ponuka sú dve odlišné veci. Reklama osloví a pritiahne na web. Ponuka je produkt, popis, výhody, cena. Najprv sa robí ponuka, reklama až následne, tretí krok je upraviť ponuku, aby zodpovedala reklame.

Ak chcete niekoho poraziť (konkurenciu), musíte ho poznať.

Copywriter, čo produkt nikdy nevidel ani nedržal v ruke, začne písať to, čo vidí na obrázku. O bielej skrinke, že je to biela skrinka s dvomi dvierkami. Ak máte fyzickú skúsenosť, napadne vás viac, aj to, čo nie je vidieť.

Priemerný konverzný pomer na Slovensku je 1%. Aje taká odťahovka môže mať aj 25%. Tam to ľudia súrne potrebujú. Nehľadajú nezmyselné dôvody, prečo to nekúpiť. Na Slovensku najviac nakupujú ľudia, ktorí už predtým nakúpili. Im treba povedať, prečo vymeniť staré.

Pred ponukou je reklama. Pri aktívnej reklame (banner) ľudia nevyhľadávajú. Pri PPC a vyhľadávaní sú na ceste zákazníka. Nemôžeme komunikovať rovnako!!! Vyzeralo by to takto: Chceli by sme posteľ. Posteľ je dobrá vec, dá sa na nej spať. Človek, ktorý nerozumie, nekupuje. Toto treba povedať, keď niekto zariaďuje byt a zastaví sa okolo.

Načo je ponuka bez reklamy? Každá ponuka potrebuje reklamu.

Motivácia je to, ako šťastný bude zákazník s produktom Stimulácia je balík, zľava, darček. Stimulovať a ž po motivovaní. Najprv povieme prečo, potom zatlačíme na predaj.

Brutálna vec je stimulujúca landing page pre tých, čo hľadajú a druhá motivačná landing page pre tých, čo nehľadajú. Toto využijem aj v bezbolestnom učení. Keď niekto bude študovať salespage pre ebook, retargetujem ho na stimulujúcu landing page. Ak bude iba čítať súvisiaci obsah, tak retargeting na motivujúcu landing page.

Rovnako sa nedá predávať mužom aj ženám. nebojte sa duplikovať obsah a vytvorte dve samostatné stránky, akoby našité na mieru. Produkty môžu byť rovnaké, ale obsah prispôsobiť cieľovke.

GDPR: Nikto nepovedal, že súhlas s ochranou osobných údajov musí byť v lište, ktorá zaberá polovicu obrazovky mobilu. Môžete to dať aj dole do footeru.

Marketing nie je o impresiách a klikačoch. Nikto nechce, aby mu do obchodu prišlo desať bezdomovcov.

Na Slovensku sa používajú zlé názvy ako napríklad Topánkovo. Je to limitujúce. Ak sa rozhodnú predávať kabelky, nebudú vyzerať dôveryhodne. Nedáte si operovať oko od zubára. V zahraničí sa používa nejaké slovo alebo v Nemecku meno. Názov firmy má byť univerzálny. Má sa dať prejsť od stavebníctva po predaj vyprážaných syrov. Slogan obmedzuje rovnako, je ako tetovanie – na celý život. Volkswagen a Telecom sa ho zbavili.

Čisto čierna nie je dobrá. Úplne tmavo šedá je čitateľnejšia.

Nadnárodné firmy v PR článkoch zakazujú negatívnu motiváciu. So značkou majú byť späté iba pozitívne pocity.

Podnadpisy vytvárať z druhej vety odseku. Nie z prvej, budete sa opakovať.