1. Vytvoril som nový dlho očakávaný ebook 8 pamäťových krokov. 2. Študenti sú katastrofálna cieľovka. 3. Veď ani nekupujú kurz rýchločítania. 4. Tvoriť viac obsahu pre potenciálneho zákazníka.

Nový ebook je na svete

Konečne som dokončil ebook 8 pamäťových krokov, o ktorého testovaní som písal minule. Primárny problém, ktoré ebook rieši je memorovanie a ukladanie veľkých objemov znalostí. Kvôli tomu sú pamäťové kroky absolútne unikátne, nikto u nás ani v zahraničí takéto niečo nevytvoril. 

Len zatiaľ nemám predajnú stránku. Hoci som už dvom ľuďom predal 🙂

Ebook budem cieliť na ľudí pracujúcich hlavou a na študentov. Na kľúčové slová ako zvládnuť maturitu, ako zvládnuť štátnice, ako zvládnuť prijímačky. Pre každé vytvorím samostatnú predajnú stránku, kde opíšem práve situáciu, problémy a otázky daného zákazníka.

Katastrofálna cieľová skupina

Študáci sú jednoducho katastrofálna cieľová skupina. Najhoršia, aká existuje. Pretože nemajú peniaze, majú iné priority a ich problémy sú sezónne. Maturita a štátnice sú len raz do roka. Predávať v lete alebo mimo skúškového je ako predávať lyže v auguste.

Nikdy mi to nezarobí rozumné peniaze. Škoda no. Preto Bezbolestné učenie dokončím do určitého bodu a pohnem sa ďalej.

Študenti nekupujú kurz rýchločítania

Problém je aj v ebooku kurz rýchločítania. Študenti ho nekupujú, lebo nemajú problém, ktorý by im rýchločítanie vyriešilo.

Mal som to na jazyku, keď som dlhodobo vnímal štruktúru zákazníkov zo zľavomatu. Väčšinou staršie ženy zanietené čitateľky. Menšinu tvorili muži s lepšou prácou.

Prednedávnom som vynovoval salespage kurzu rýchločítania a snažil som sa komunikovať problém, ktorý študentom kurz vyrieši. Zistil som, že mu nemám čo povedať, pretože kurz mu žiaden jeho problém nevyrieši.

Študenti chcú zmáknuť základné veci s učením, štátnice, skúšky, chcú áčka. Tí lepší niečo navyše. (Pravdepodobne takmer) Nikto však nechce rýchlejšie konzumovať haldy kníh. Žiadne haldy kníh nemajú. Rýchločítanie je síce efektívne učenie, ale na úrovni, akú študenti nežiadajú.

Viac obsahu (a produktov) pre cieľovú skupinu

Mám na webe málo obsahu pre študentov a potrebujem ho viacej. Namiesto blogovania o pamäti a takýchto veciach radšej napíšem blog pre študentov. Na web musím privádzať ľudí, u ktorých je najväčšia šanca nákupu.

Je to jasná vec, ale až teraz je tento poznatok akoby v centre mojej pozornosti. Aký obsah tvoriť? Nie len tak zaujímavé veci alebo čo mi napadne. Ale taký, čo privedie správnych ľudí na web.

Rovnako musím viac komunikovať, že študentom pomôžem zvládnuť štúdium a skúšky. Toto som zanedbal.

Tretia vec, ale trošku odlišná je, že by som na webe mal používať viac farieb, grafických prvkov a obrázkov.